dinsdag 9 september 2008

Veilig vreemdgaan?!

'Nu veilig vreemdgaan!' Die woorden schallen mijn huiskamer in, uitgesproken door een hese vrouwenstem. Gut, er hoort een website bij. Deze zal ik hier maar niet noemen, ik maak liever geen onnodige reclame. Hoe bedoelen ze dat - veilig vreemdgaan? Nou, simpel: men neme een webmaster en een stukkie space. De rest is reclame.

Het draait om een site voor getrouwde mensen die zichzelf daar 'een avontuurtje cadeau kunnen doen'. Je mag je er alleen aanmelden als je al een relatie hébt. Dan weet je zeker dat madam of meneer aan de andere kant ook slechts een avontuurtje wil en geen tandemleven. De buiten-de-deur-cijfers liegen er volgens de reclame niet om, dus dit leek ze wel lucratief.


'Veilig vreemdgaan' heeft vanaf heden dus niets meer met condooms te maken. Het heeft te maken met je onbeschikbaarheid verder dan je lichaam. Er staat op de site: 'Geef jezelf een affaire cadeau'. Tja, nog even en worden de fles Chanel en de zilveren Rolex passé. Ik verwacht namelijk dat de aanmeldingen op deze site inmiddels binnenstromen. En de personen erachter lachen zich een kriek.

Mensen, kom óp, waar gaat dit heen? Dit is toch geen jobhoppen? Een eerlijk avontuur lijkt mij handiger dan dat stiekeme gedoe, als het dan toch persé moet. Bedrijven slaan al genoeg geld uit onze 'verboden' verlangens. Neem je verantwoordelijkheid, zou ik zeggen. Of vind je dat niet veilig vreemd genoeg?

***

Geen opmerkingen: