zondag 14 september 2008

De draaidag

Tussen het moment dat je een relatie hebt en het moment dat je single bent zit maar één stap. Die stap heb ik pas genomen en weet je wat het gekke is? De wereld draait mee.

Eerst stuit ik op een programma van David Maasbach, die het net deze morgen heeft over schuldgevoelens. Voor mij nu zeker een levend thema. Hij zegt: 'De aanklager zal u altijd blijven aanklagen, hij kan niet anders, het is zijn natuur. De aanklager is de stem die zegt dat je niks kan of niks bent. De aanklager zegt: geef maar op, het gaat niks worden - je bent er te dom voor, of je hebt er teveel fouten voor gemaakt. De aanklager wijst jou steeds weer op die fouten. Hij haalt je terug naar de momenten waarop je fouten maakte en hij kan niet anders - hij is immers de aanklager. Luister niet meer naar die stem! Zeg maar tegen die stem: 'opzouten'. Deze stem zal je niet verder helpen. Toon berouw, vraag om vergeving en ga de vergeving áánnemen. Dan kan je tegen de aanklager zeggen: 'Stop, ik ben al vergeven'. Weest u zich er ook bewust van dat de aanklager líegt. De aanklager kan niet anders, het is zijn natuur om te liegen. Hij liegt als hij zegt dat je niks kan of niks bent. De aanklager kan je ook wijzen op echte fouten, maar dan nog liegt hij half. En een halve waarheid is erger dan de hele leugen. Het klopt dat je fouten hebt gemaakt, maar het klopt niet dat je daarvoor nog moet boeten. Vraag om vergeving. Leef verder en luister wel naar de andere stem (God). Dat is de stem die u niet zal aanklagen, maar u zal liefhebben en vergeven.'

Daarna open ik mijn mailbox en wat staat er op de homepagina? 'What's keeping you single'. Tja... Er staat in het artikel: 'The following are some common bad dating beliefs: (1) You choose potential partners who are incapable of meeting your emotional needs. (2) You think love has to be difficult, painful, and/or hard. (3) You think your potential partner is going to fix whatever you don't like about yourself or your life. (4) You believe time is running out on your search for love and/or your chance to have children'. Het artikel nodigt uit deze punten voor jezelf te onderzoeken (hebbikderlastvan). Bij deze... (1) Klopt. (2) Dat denkt mijn moeder. (3) Klopt niet. (4) Dat klopt als ik luister naar de stem van de aanklager.

'TUT... A Note from the Universe', waarvan ik dagelijks een boodschap in mijn mailbox ontvang, zegt: 'Marlies... you're not using all of your angels. What's up with that? Use all of your angels. Run faster, jump higher, get more. Call, ask, give thanks - The Universe'.

Best song for today: 'I don't wanna hurt' - Anouk
Best food for today: brinta, soep en hotdogs
Best drinks for today: vitaminedrank en bier
Best action for today: zo gaan slapen

***

Geen opmerkingen: