dinsdag 24 november 2009

Mijn omgeving

Tegenover mijn huis staat een bejaardentehuis bejaardenhuis ouderenhuis, naast de bejaardenwoningen aanleunwoningen servicewoningen. Er zijn mensen die denken dat bejaarden ouderen een beetje gek verstandelijk gehandicapt beperkt zijn. Dat is beslist niet waar. Velen van hen kunnen prima met hun loopkar rollator de staat op en zelf boodschappen doen, pienter en wel.

Naast mijn huis ligt een stukkie gras park, waar honden schijten uitgelaten worden. Sommige bejaarden ouderen halen het veld park niet en laten hun hond voor mijn deur schijten uit. Ik snap dat ze nog nooit van een poepzak hondenzak hebben gehoord. De meeste van die honden zijn echt worstenbroodjes dik stevig trouwens, en lopen dan ook slecht moeizaam.

Achter mijn huis is een hangjongerenplek, waar pubers de jeugd herrie plezier maakt. Ze laten er ook graag hun troep spullen achter en er klinkt gebonk muziek. De oudjes ouderen klagen hier vreselijk regelmatig over. Dat kan ik me goed voorstellen.

Te midden van al dit spul leven bevindt zich de friettent snackbar. Daar kom ik vaak regelmatig om kankerstaven sigaretten te halen. Mensen zeggen mij automatisch vriendelijk gedag en als ik geluk heb trap ik niet in een hondendrol uitwerpsel en word ik niet begluurd nagekeken door sukkels jongemannen. Tot zover dit gezever verhaal over de zooi buurt waar ik in woon.

***

1 opmerking:

Anoniem zei

Home sweet home BB!

http://www.youtube.com/watch?v=2CkjlA0VE3o