vrijdag 17 oktober 2008

Nicotinell, deel 1

Het eerste wat me opvalt, is dat het pakje Nicotinell niet zo makkelijk kan worden geopend als sigaretten, dus met andere woorden: het kost meer tijd (hetgeen ruikt naar een stiekeme exclusieve boodschap), want er zit een dikke plastic - noem het gerust - hoes omheen, en zonder begin volgt er grimmig getrek. Zonder end.

Ik heb ergens mijn vinger tussen kunnen wurmen en na eerst vijf minuten het ding alle kanten te hebben opgedraaid, tot ondersteboven aan toe, en met veel herry (zoals in-th Berry)(en zoal-s-in Berrie nieh)(en in Barrie soms), ging het van hop. Draf.

Op de ene staat: niet gebruiken indien u overgevoelig bent voor de bestanddelen van Nicotinell Mint 2 mg of indien u niet rookt, en op de andere staat: niet gebruiken indien u overgevoelig bent voor de bestanddelen van Nicotinell Fruit 2 mg of indien u niet rookt. 8713177001801 (contant betaald).

Als mensen niet overgevoelig zouden zijn voor de nicotine in Nicotinell, dan zouden de tabletten ook niet gemaakt hoeven te worden en als ik moest blijven roken, dan zouden de de tabletten ook niet gemaakt hoeven te worden. Min een de dan.

Het begint echt zuur te worden nu het pakje zelf, zonder hoes, ook al niet makkelijk te openen is en ik zeker weet dat de een of andere wiskundige gast een ontwerp heeft gemaakt, die simpel te openen oogt maar moeilijk te openen is. Noch te dichten.

Als het pakje dan eindelijk open gaat, wordt duidelijk dat er een, inderdaad wiskundig staaltje, ingenieus uitklap-bouwwerk in schuilgaat, met twaalf spierwitte kauwgommen op een heldere zilveren achtergrond in plastic hoesjes met ingedrukt motiefje, met een paarsachtig-blauw boekje eronder op diepblauwe, glimmende achtergrond waarop een nog heftiger glimmende kauwgom staat afgebeeld. Met een ster.

Als ik probeer het brede plakbandje te verwijderen van het kleine boekje, zonder het dunne papier ervan te beschadigen, voelt het net alsof ik in de situatie ben beland waar ik prullerige kadootjes en wincodes van het reclamemateriaal van de Yves Rocher aan het lospeuteren ben, met hogere verwachtingen dan resultaten. Overschot.

***

Geen opmerkingen: