donderdag 17 september 2009

Moslims

Op www.nuij.nl lopen de gemoederen hoog op, na de uitspraak van Wilders dat Moslima's 1000 euro belasting per jaar zouden moeten betalen voor het dragen van een hoofddoek. Iemand merkte snugger op: 'Ja hoor, die Wilders lost de crisis in no-time op'. Een ander vroeg zich af wat voor een postitiefs Moslims ons land gebracht hebben. Het viel hem op dat niemand antwoord gaf op die vraag. Ik bij deze.

Dus wat hebben Moslims voor een positiefs in ons land gebracht?
1. Familiewaarden worden omhoog gekrikt. Familie gaat voor, dat vind ik een mooi iets waar we van kunnen leren.
2. Moslims die hier komen, op nul beginnen en toch een mooi leven opbouwen met een goede carrière, kunnen een inspiratie voor ons zijn.
3. Door de komst van Moslims zijn mensen in NL sterker gaan nadenken over verschillen tussen mensen en ook hun eigen geloof en waarden meer onder de loep gaan nemen, hetgeen goed is voor onze ontwikkeling.
4. We móeten wel beter onderscheid gaan leren maken tussen Moslims met een naar karakter en een goed karakter, waarvoor we angsten en vooroordelen aan de kant dienen te schuiven, hetgeen ook goed is voor onze ontwikkeling en emotionele intelligentie. Angsten moet je immers overwinnen en niet al te serieus nemen. Daarnaast zal ik de laatste zijn om te roepen dat de angst voor extremisme en Moslims die zich op geen enkele manier aanpassen ongegrond is.

Tot zover.
Hopelijk escaleert dit hele Moslim-gebeuren niet nog verder.


***

1 opmerking:

Ramon zei

Ik waardeer je positieve instelling, echter heb ik wat aanmerkingen op je punten.

1.:Familiewaarden zijn mooi maar ik ben bang dat Nederland deze periode al heeft gehad, Nederland is geevolueerd naar een samenleving waar de individu voorop staat. Ik ben het met je eens dat we hier wat van zouden kunnen leren.

2.: Ik denk dat moslims eerder iets zouden kunnen leren van Nederlanders die naar het buitenland verhuizen en met "niks" beginnen. Moslims en andere allochtonen krijgen hier elke mogelijkheid zich te ontplooien. Geld en studies wordt ze aangerijkt, alle overheids informatie wordt ze zelfs in hun eigen taal aangeboden. Kom daar maar eens om als Nederlander in het buitenland.

3.:Eens. Maar ook als we hierin superieur blijken ?

4.:Eens, maar niet alles heeft te maken met angst. Als ik geen spruitjes lust wil dat niet zeggen dat ik bang ben voor spruitjes.