donderdag 23 juli 2009

Kinderen gokken legaal

Kinderen kunnen nog altijd legaal gokken op de kermis. Gisteren brachten wij een bezoekje aan een kermis in de buurt en wederom viel op, dat elk jaar de gokmogelijkheden hoger worden en de pleziermogelijkheden lager.

Aan gokspellen valt veel geld te verdienen. Kinderen storten hun hele spaarpot in de kasten, maar die ene grote beer die ze voor ogen hebben kost een vermogen, of ze winnen hem helemaal niet. Je ziet de gefrustreerde koppies, de gokdrang.

Vroeger trapte ik er zelf ook in. Nu loop ik met een grote boog om al die apparaten heen, hoe aanlokkelijk het te winnen spul er ook uitziet. Mijn dochter mag er ook niets mee van mij. Ze vermaakt zich met het weinige vermaak, zoals autootjes, springdingen en een suikerspin (die ze eigenlijk niet lust, maar hij ziet er zo mooi uit...).

Kindergokken, legaal op de kermis. Jong geleerd is oud gedaan zullen we maar zeggen. Ik vind het jammer dat het gokspul het plezierspul steeds meer verdrijft op kermissen. Sowieso is alles super duur. Vijf minuten springen: vijf euro. Drie rondjes trein: drie euro. Leve de kermis.

***

2 opmerkingen:

Ramon zei

Zelf heb je er blijkbaar ook van geleerd ;-)

Kinderen moeten maar leren dat je je geld maar één keer kunt uitgeven. En er blijft natuurlijk een stukje verantwoordelijkheid voor de ouders.

Die hoge prijzen zullen wel blijven zolang iedereen het ervoor betaald.

Anoniem zei

Ja, die bijbehorende frustratie levert wel een leermoment op ja. Alleen denken kinderen dat ze heel snel iets kunnen winnen en dan komen ze bedrogen uit. Je wordt lekker gemaakt met gebakken lucht zeg maar...