woensdag 10 juni 2009

Christelijke scholen mogen homo's weren

DEN HAAG - Christelijke scholen mogen homoseksuele docenten nog steeds weren als die zich duidelijk in strijd met de grondslag van de onderwijsinstelling gedragen.

Lees verder: christelijke-scholen-mogen-homodocenten-weren

--------------------------------------------

Mijn dochter zit op speciaal onderwijs, en da's Christelijk, zoals zoveel van die scholen. Ze krijgt elke dag een half uur bijbel les.

Ik baal daar erg van. Bizar dat een stel volwassenen aan een groep verstandelijk gehandicapten hun geloof gaan opdringen. Bizar dat dat mag, dat daar tijdens onderwijs zoveel tijd voor vrijgemaakt mag worden.

Ze leren de kinderen bovendien niets over andere geloven, alleen maar over het Christendom. Slecht dus ook voor de algemene ontwikkeling van de kinderen. En ik zou veel liever zien, dat deze kinderen bijvoorbeeld logopedie krijgen in die tijd.

Dat homo's geweerd mogen worden geeft al aan wat een sfeer er hangt rondom het geloof op die scholen.

Vrijheid blijheid verdorie!
Indoctrineer mijn dochter niet...

5 opmerkingen:

Ramon zei

Leuk dat je weer eens een berichtje plaatst, ik had het bijna opgegeven.

Een half uur per DAG is inderdaad te bizar voor woorden. Een half uur per week zou ik me nog kunnen voorstellen het is per slot van rekening een christelijke school, alleen begrijp ik dat je niet echt de keuze hebt naar welke school je dochter gaat .
Eigenlijk zou zo'n school, waar de ouders geen keuze hebben, bijbelles moeten aanbieden na schooltijd aan de kinderen van wie de ouders het wel opprijs stellen.
Nu wordt het een beetje door je strot geduwd.

Anoniem zei

Amen. Helemaal mee eens.

Cyrina

Anoniem zei

Amen idem dito.
Blog jij nog Cyrina?

Anoniem zei

Ik vind het normaal dat er iedere dag Bijbelles wordt gegeven. Nogal logisch als je op een Christelijke school zit. NIks vrijheid blijheid! Waar gaat deze maatschappij heen, moeten we onze kinderen dan maar leren dat ze homo mogen worden? Ik dacht het dus even van niet! We moeten iedereen respecteren, jong oud homo of niet homo maar er moeten ook grenzen zijn. Als scholen homo's willen weren als leraar is dat ze goed recht, vooral voor een christelijke school!

Rosa zei

Uiteraard denken christenen zoals u er anders over - daarom is er ook een probleem.