vrijdag 20 februari 2009

Live radio optreden

's Avonds, 19-02-2009, heb ik live opgetreden voor radio 90FM. Ik zong vijf nummers en had me goed voorbereid. Echter - zenuwen onder controle houden is een ander verhaal. Het ging nog aardig, maar toen ik de opnames terug hoorde, probeerde ik mij (tevergeefs) niet te ergeren aan de trilling in mijn stem. Een deel van de kracht in mijn stem ging daardoor ook verloren. Ook een cursus microfoontechniek voor tijdens live optredens staat op mijn verlanglijstje. Dat werkt toch weer heel anders dan in een studio, zoals ik gewend ben.

In nummer drie begon de trilling wat minder te worden, maar tot volle stemkracht ben ik nog niet gekomen. Het was dan ook mijn eerste optreden in lange tijd, dus ik zal mezelf wat credit geven, al blijft het gevolg van zenuwen jammer. Het lijkt mij nog te vroeg om dan maar 'op te geven', en enkel weer veilig naar de muziekstudio te vluchten. Ik heb het gedaan, en dat is voor mij het belangrijkste.

Nu vind ik het tijd voor een lang, warm bad...

Geen opmerkingen: